09 октобар 2007

Odgovor na komentare

Prije svega želio bih da se zahvalim na komentarima...

Na prvi komentar, sledećeg sadržaja:


Evo, postovani autoru teksta, ja zelim da tebe i tvoju porodicu probudim udarcima palicama usred noci, kamionom sprovedem u voz u kome cete provesti nekoliko dana bez hrane i vode, da bih vas sproveo u koncentracioni logor gde ce tvoju suprugu silovati, dete smesta staviti u gasnu komoru gde ce se malisan ugusiti u najstrasnijim mukama okruzen nepoznatim, golim ljudima, dok ces ti raditi, ako u tebi ostane iole snage, na pakovanju ljudske kose u jastuke dok te ne ubiju tifus, glad ili srcana insuficijencija.
Pri tome, ovo ti javno govorim, i javno te obavestavam da se politicki organizujem da bih to zaista uradio. Da li i dalje zelis slobodu govora za mene?
Kako mozes porediti tolerisanje homoseksualnosti i tolerisanje nacizma?

Odgovorio bih sledeće: Dragi anonimni pošiljaoče. Pre svega morao bih da ti razjasnim neke pojmove kao što je sloboda govora. Ako uzmemo američki primer apsolutne slobode govora, koju svakom američkom državljaninu omogućava Prvi amandman, primetićemo da svaka grupa (nacisti, antiSemiti, homoseksualci, satanisti, rasisti i dr.) ima pravo
da javno izrekne svoje stavove; ima pravo da organizuje javne marševe, parade, mitinge i sl. Njima to omogućava upravo američki Prvi amandman. Ako bi bilo koji pripadnik određene grupe izašao u medije i javno izrekao da Marka Markovića treba ubiti zato što je crnac ili zato što je homoseksualac u tom slučaju navedeni pripadnik grupe bio bi krivično odgovoran. Takođe ako bi taj pripadnik određen grupe izašao u javnost i pozvao svoje istomišljenike da izađu i da nasilno spreče manifestaciju slobode govora oličenu u npr. homoseksualnoj paradi, on bi takođe bio krivično odgovoran. Ono što sam ja u mom postu pokušao da objasnim jeste da ako sledimo američki primer slobode izražavanja i primer američke demokratije (a mnogi moderni mediji ne kriju tu naklonost) onda moramo jasno da se opredelimo: da li smo za slobodu izražavanja u kojoj su i nacisti i homoseksualci ravnopravne grupe u društvu sa pravom da iskažu svoje stavove ili smo za to da ograničimo slobodu izražavanja i zabranimo i jedne i druge. Ne može se ovo selektivno primenjivati samo na jedne ili samo na druge. Što se tvog posta tiče, to ne spada u slobodu izražavanja jer si javno pretio određenoj osobi da ćeš je ubiti. To je itekako krivično delo.
Što se tvog pitanja tiče, vidiš ja sam konzervativno opredeljen i ne tolerišem ni jedne ni druge. Stavljam ih u istu grupu ljudi sa određenim psihičkim poremećajima, i da se mene pita ograničio bih delovanje i jednih i drugih na našem prostoru. Ali mene se ne pita:) pa jedan od tih rezultata je sukob u Novom Sadu, sa jedne strane homoseksualaca, komunista i secesionista (po zastavama su mogli biti identifikovani) a sa druge neonacista, koji su tako okarakterisani (naveo sam da se oni u internim druženjima tako izjašnjavaju što nije bilo slučaja u javnosti) ali koji nisu izneli svastike i Hitlerove slike na ulice Novog Sada. Ovim ja ne podržavam neonaciste, samo objektivno primećujem da su u njihovim rukama bile srpske zastave a u kontramitingaša homoseksualne i secesijonističke. U ovom slučaju bih svakako optužio tzv. antifašiste jer su oni napravili jedan drugi prekršaj a to je protuustavno delovanje na teritoriji Srbije, jer njihove zastave o nezavisnoj Vojvodini su upravo to - delovanje protiv Ustava države u kojoj žive. Nadam se da sam bio ovaj put jasniji, i svakako bilo bi mi drago da opet dobijem komentar od tebe, ali ovaj put se nadam sa malo više razmišljanja i malo više znanja o materiji o kojoj raspravljamo


Što se drugog komentara tiče:

Ja razumem ovog gospodina anonimnog i zaista mi je zao ako je on to proziveo, ali isto tako mislim da nije razumeo tvoj tekst. Strasno mi se svidja ovo sto si napisao jer je i vise nego ocigledno da je Srbija svacija osim srpska. Tuzno je to sto jos uvek ne znamo pravu srpsku istoriju i sto jos uvek zivimo u zabludama i na njima zasnivamo neko misljenje. Prvo treba znati sve cinjenice pa onda lepo razmisliti, a ne ziveti zaslepljeni ideologijama bilo komunistickim, bilo fasistickim. Ne branim ni jedne ni druge samo bih zeleo da svi ljudi koji zive u Srbiji shvate da je to zemlja Srba ali da svako takodje ima pravo da se izjasni kog je porekla. A takodje mislim da bi prosperitet i integritet ove zemlje trebao da bude prioritet svima koji zive u ovoj zemlji. Hvala jos jednom na tekstu i veliki pozdrav, Nemanja

Želio bih da se zahvalim g. Nemanji Brankoviću na podršci i na apsolutnom razumevanju onoga o čemu sam pisao.


Lep pozdrav iz Beograda

1 коментар:

Анониман је рекао...

прочитајте цео блог прилично добро